Hallo Alex,
Ik schilder met water vermengbare “olieverf”, mooi maar het duurt erg lang voor alles goed droog is. Het heeft bijna de zelfde eigenschappen als olieverf, je kunt in een kwast meerdere kleuren op je doek verwerken,blijft soepel en het kan heel dik worden aangebracht.
De blijvende kleur echtheid is nog niet goed te bepalen omdat het product nog vrij jong is, hopelijk even lang als olieverf , zal volgens mij wel afhangen in wat voor ruimte je het bewaart, heb hier nog weinig informatie over gevonden.
Ben nu bezig met het opzetten van “Het melkmeisje” om deze zo goed mogelijk na te schilderen met de juiste kleuren, probeer dit dan wel in olieverf te doen.
Het heeft mij altijd wel getrokken om een oude meester na te schilderen en proberen in de huid van de oude meester te kruipen. Voor dat ik eraan begon heb ik het nodige studie gedaan over het tot stand komen van technieken, kleuren, lichtval, enz.
Om de juiste kleur te krijgen schilder ik meerdere malen over het
onderwerp, laat het wat bedrogen en ga dan vergelijken met het origineel (van een foto natuurlijk) is het dan niet de juiste dan vindt er een correctie plaats.
Als autodidact heb ik veel belangstelling in andere mensen hoe die bepaalde onderwerpen aanpakken, zoals lucht en water, je steekt overal wat van op.
Helaas zijn maar weinig beroepsschilders geintresseerd in werk van niet beroeps. Ik ken een aantal welke heel mooi werk leveren, zelfs een welke niet onder doet voor Vermeer, helaas komt zijn werk niet verder dan
de slaap/opberg kamer, heel erg jammer.
Ik stop ermee, groeten van Imke
Hoi Imke,
Fijn om wat ervaringen van jou te horen over waterverdunbare olieverf.
Hier zijn vaak vragen over en ik heb hier zelf niet zoveel ervaring mee.
Kleurverlies in pigmenten treden het meest op onder invloed van UV licht, dus hang je schilderij nooit op een zonnige plek.
Ik weet niet of je jouw schilderij van het melkmeisje ook gaat afwerken met een vernis.
Er bestaat een wetlookvernis die je kleuren weer terugbrengt naar de staat van toen ze nog nat waren.
Deze vernis is wel erg glimmend, dus dat moet wel bij je werk passen natuurlijk.
Tsja, wanneer ben je eigenlijk een beroeps schilder?
Wanneer je geweldig werk maakt of als je goed genoeg verkoopt om ervan te kunnen leven.
ik ken zat geweldige kunstenaars die hun werk maar moeizaam verkopen, terwijl ik ook matige schilders ken die bakken met geld binnen slepen.
Schilderen en schilderijen verkopen zijn twee aparte beroepen.
Ik weet zeker dat in iedere zondagsschilder een ware meester schuil kan gaan en zo ook in iedere beroepsschilder een prutser met een goed zakelijke instinct.
Soms stoor ik mij ook wel eens aan de arrogantie van sommige beroepskunstenaars, maar het is ook wel een wereld met veel concurrentie en daarom zijn veel kunstenaars bang dat je hun kunstje afkijkt.
Gelukkig hebben we deze site waar ik zoveel mogelijk probeer te delen.
Ik hoop dat iedereen mij daarin volgt.
Natuurlijk kun je jouw vrienden altijd aanraden om hun werk op deze website te plaatsen.
Voor een Persoonlijke pagina met meerdere werken moet je in het bezit zijn van de Videoschildercursus, maar voor enkele werken kun je altijd een berichtje plaatsen en mij de foto van het werk sturen.
Het is tenslotte leuker om je werk te laten zien dan het in de slaapkamer op te bergen.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jouw melkmeisje, dus ik hoop dat je dat met ons wilt delen.
Vriendelijke groet,
Alex Mooyman
Hoi Imke,
Wat betreft waterverdunbare olieverf: Winsor & Newton garanderen dezelfde kleurechtheid en houdbaarheid voor hun klassieke- en waterverdunbare olieverf. Op hun site kun je veel info vinden over het verwerken en bewaren van div. soorten verf en over hulpstoffen. Waterverdunbare olieverf wordt al best lang gebruikt tijdens workshops – dit ivm. de hoeveelheid oplosmiddelen in één ruimte als je daar met een aantal mensen tegelijk werkt. Iemand die daar ervaring mee heeft is bv. Joke Klootwijk uit Middelburg. Google haar maar even, ze heeft div. websites.
Succes met je Melkmeisje!
Groetjes, Adri.
Hallo Alex,
Ik schilder met water vermengbare “olieverf”, mooi maar het duurt erg lang voor alles goed droog is. Het heeft bijna de zelfde eigenschappen als olieverf, je kunt in een kwast meerdere kleuren op je doek verwerken,blijft soepel en het kan heel dik worden aangebracht.
De blijvende kleur echtheid is nog niet goed te bepalen omdat het product nog vrij jong is, hopelijk even lang als olieverf , zal volgens mij wel afhangen in wat voor ruimte je het bewaart, heb hier nog weinig informatie over gevonden.
Ben nu bezig met het opzetten van “Het melkmeisje” om deze zo goed mogelijk na te schilderen met de juiste kleuren, probeer dit dan wel in olieverf te doen.
Het heeft mij altijd wel getrokken om een oude meester na te schilderen en proberen in de huid van de oude meester te kruipen. Voor dat ik eraan begon heb ik het nodige studie gedaan over het tot stand komen van technieken, kleuren, lichtval, enz.
Om de juiste kleur te krijgen schilder ik meerdere malen over het
onderwerp, laat het wat bedrogen en ga dan vergelijken met het origineel (van een foto natuurlijk) is het dan niet de juiste dan vindt er een correctie plaats.
Als autodidact heb ik veel belangstelling in andere mensen hoe die bepaalde onderwerpen aanpakken, zoals lucht en water, je steekt overal wat van op.
Helaas zijn maar weinig beroepsschilders geintresseerd in werk van niet beroeps. Ik ken een aantal welke heel mooi werk leveren, zelfs een welke niet onder doet voor Vermeer, helaas komt zijn werk niet verder dan
de slaap/opberg kamer, heel erg jammer.
Ik stop ermee, groeten van Imke
Hoi Imke,
Fijn om wat ervaringen van jou te horen over waterverdunbare olieverf.
Hier zijn vaak vragen over en ik heb hier zelf niet zoveel ervaring mee.
Kleurverlies in pigmenten treden het meest op onder invloed van UV licht, dus hang je schilderij nooit op een zonnige plek.
Ik weet niet of je jouw schilderij van het melkmeisje ook gaat afwerken met een vernis.
Er bestaat een wetlookvernis die je kleuren weer terugbrengt naar de staat van toen ze nog nat waren.
Deze vernis is wel erg glimmend, dus dat moet wel bij je werk passen natuurlijk.
Tsja, wanneer ben je eigenlijk een beroeps schilder?
Wanneer je geweldig werk maakt of als je goed genoeg verkoopt om ervan te kunnen leven.
ik ken zat geweldige kunstenaars die hun werk maar moeizaam verkopen, terwijl ik ook matige schilders ken die bakken met geld binnen slepen.
Schilderen en schilderijen verkopen zijn twee aparte beroepen.
Ik weet zeker dat in iedere zondagsschilder een ware meester schuil kan gaan en zo ook in iedere beroepsschilder een prutser met een goed zakelijke instinct.
Soms stoor ik mij ook wel eens aan de arrogantie van sommige beroepskunstenaars, maar het is ook wel een wereld met veel concurrentie en daarom zijn veel kunstenaars bang dat je hun kunstje afkijkt.
Gelukkig hebben we deze site waar ik zoveel mogelijk probeer te delen.
Ik hoop dat iedereen mij daarin volgt.
Natuurlijk kun je jouw vrienden altijd aanraden om hun werk op deze website te plaatsen.
Voor een Persoonlijke pagina met meerdere werken moet je in het bezit zijn van de Videoschildercursus, maar voor enkele werken kun je altijd een berichtje plaatsen en mij de foto van het werk sturen.
Het is tenslotte leuker om je werk te laten zien dan het in de slaapkamer op te bergen.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van jouw melkmeisje, dus ik hoop dat je dat met ons wilt delen.
Vriendelijke groet,
Alex Mooyman
Hoi Imke,
Wat betreft waterverdunbare olieverf: Winsor & Newton garanderen dezelfde kleurechtheid en houdbaarheid voor hun klassieke- en waterverdunbare olieverf. Op hun site kun je veel info vinden over het verwerken en bewaren van div. soorten verf en over hulpstoffen. Waterverdunbare olieverf wordt al best lang gebruikt tijdens workshops – dit ivm. de hoeveelheid oplosmiddelen in één ruimte als je daar met een aantal mensen tegelijk werkt. Iemand die daar ervaring mee heeft is bv. Joke Klootwijk uit Middelburg. Google haar maar even, ze heeft div. websites.
Succes met je Melkmeisje!
Groetjes, Adri.